Nové obaly a rebranding Biopekárny Zemanka
Zadáním (rok 2018) bylo rychle přepracovat původní obaly, které sice byly na trhu jen rok, ale firmě způsobily propad téměř 20 %.
Původní obaly produktů vytvořila známá agentura, která se na obaly specializuje, ale nedala si práci poznat klienta, jeho specifickou situaci a potřeby zákazníka.
Majitel společnosti už nechtěl do nových obalů investovat žádné velké částky. Po zkušenosti s drahou agenturou a po roce propadů prodejů se nebylo čemu divit. A tak jsme se rozhodli, že obaly uděláme s interní grafičkou za zlomek ceny. Jen jsme věnovali čas analýzám interních dat, návštěvě prodejen, diskuzím nad strategií a konkurenčními produkty.
Jediným větším výdajem byl test konceptů obalů s výzkumnou agenturou, abychom si byli jisti, že nové obaly přinesou nárůsty, které od nich očekáváme.
Ihned po zavedení nových obalů prodeje vyskočily téměř o 23 %. Následné měsíce se tak pro firmu staly nejlepší v historii. Díky novým obalům jsme dokázali vyrovnat původní propad obratu a přidat i pár procent navíc.
Ukázalo se prostě, že základ skvělého výsledku je odvaha a dobré zhodnocení tržní situace, zákazníka a konkurence.
Z projektu s Biopekárnou Zemanka vznikla dlouhodobá spolupráce. A protože nebylo možné všechny změny aplikovat do obalů hned (bylo by to na zákazníka moc změn najednou), počkali jsme do roku 2021 a vytvořili obaly úplně nové (uvedení 1/2022). Ty by měly dostat značku zase o další kus výš.