Radek Škornička

marketingové poradenství

Jsem profesionál a mám více jak 20 let zkušeností s marketingem spotřebního zboží, FMCG produktů, retailu i B2B.
Pracoval jsem na pozicích Marketing Director, Senior Brand Manager nebo Marketing Manager ve významných českých i nadnárodních společnostech.
Realizoval jsem několik významných celkových rebrandingů (např. Teta drogerie, Super ZOO, Balakryl a další)
nebo redesignů log (např. Biopekárna Zemanka, BALA síť prodejen potravin a další)
Značky, pro které jsem pracoval naleznete v referencích.

Můj příběh

Už při výběru vysoké školy byl pro mě marketing jasnou volbou. V té době pro mě ale znamenal spíš spojení podnikání a kreativity.
Už při studiu VŠE v Praze jsem sbíral svoje první zkušenosti, vytvářel věrnostní klub a komunikační strategie. Vše zatím jen intuitivně, asi jako každý junior.

Hned na začátku své kariéry jsem dostal velkou marketingovou příležitost na celkový rebranding značky Balakryl, č.1 ve své kategorii. Kromě loga jsme restrukturovali portfolio, změnili obaly, vytvořili novou komunikaci a zavedli novinky v prodejní strategii, včetně velmi úspěšné motivace prodejců. Rebranding Balakrylu se povedl, značce doslova vystřelili prodeje a úspěšně jsme zablokovali vstup silných mezinárodních hráčů na náš trh. Řízení značky Balakryl považuji za svoji první důležitou marketingovou zkušenost.

Ve své další marketingové kariéře jsem si vyzkoušel práci jak ve významných českých firmách, jako je Kofola, tak v nadnárodní korporaci (PPG Arch. Coatings).

Za nejúspěšnější a nejvýznamnější projekt své kariéry zatím považuji rebranding sítě prodejen Teta drogerie. Zde jsem si mohl vyzkoušet jeden z největších rebrandingů v ČR úplně od začátku. Tedy od výzkumů a přemýšlení o potenciálu značky a zákaznících. Pak vývoj nového loga, designu a layoutu prodejen, vývoj veškeré komunikace na koncového zákazníka včetně exekuce několika TV reklam. Měl jsem na starosti i řízení remodelingu 550 prodejen.
Teta drogerie se díky této změně stala v mnoha parametrech nejlepší na trhu a z vysmívané značky se doslova přes noc stal Love brand.

Díky této zkušenosti jsem se naučil vytvářet dlouhodobé strategie, pracovat s velkým množstvím dat a řídit teamy lidí. 

Nyní pracuji jako nezávislý marketingový poradce a baví mě přinášet zkušenosti z velkých projektů i do středních a menších firem.

Kromě tvorby dlouhodobých marketingových a komunikačních strategií pomáhám firmám s dalšími projekty, jako jsou nové obaly, zadání výzkumů, hledání příležitostí na trhu, rebranding a další

Značky, pro které jsem pracoval, naleznete v referencích a celé moje profesní CV na LinkedIn

Motto: „Úspěch je spojením znalostí, intuice a poctivé práce“

Radek nám ukázal jiný pohled na marketing a obohatil nás svými bohatými zkušenostmi. Byl také součástí úspěšného týmu, který provedl remodeling našich prodejen Super zoo 4. generace včetně rebrandingu nového loga. Pomohl nám upevnit pozici jedničky na českém a slovenském trhu. Jsem rád, že jsem Radka potkal.
Dušan PlačekMajitel Super zoo a Plaček Group
Radka Škorničku jsme oslovili v době, kdy se nám poprvé příliš nedařilo. Klesaly nám obraty v řetězcích a potřebovali jsme rychle změnit obaly, které se nám nepovedly. Radek nám vysvětlil, že je potřeba podívat se na naší strategii komplexně a společně jsme lépe definovali, kdo je přesně náš zákazník, co opravdu chce, jaké má konkrétní nákupní chování, jaké jsou silné a slabé stránky konkurence a co jsou nově naše příležitosti pro růst. Důležitý byl pro nás jeho přístup. Opřený o měřitelná fakta a analýzy dat, ale zároveň Radek ukázal, že má cit rychle rozpoznat trendy na trhu a identifikovat naše příležitosti. Výsledkem byl soubor jasných doporučení, které po realizaci opravdu přinesly slibovaný výsledek – hned v následujících měsících jsme začali mít jedny z nejlepších výsledků za poslední dobu. A důležité je, že díky srozumitelnosti a zapojení celého teamu strategii všichni rozumí a dokáží v ní pokračovat i sami.
Jan ZemanMajitel Biopekárna Zemanka s.r.o.
Radka Škorničku jsme oslovili v čase, kdy jsme s naším novým vedením začali revidovat dlouhodobou strategii firmy. Radek nás vrátil k podstatě značky, k uvědomění si, kdo jsme my a jaká je naše unikátnost. K důkladnému zkoumání našeho zákazníka, jeho chování a potřeb. K vydefinování základních propozic značky, které jsou pak jasnějším vodítkem pro další návrhy příležitostí růstu. Plnil i roli ďáblova advokáta, abychom si byli skutečně jisti, případně si naše hypotézy ještě u zákazníků ověřili. Někdy to „bolelo“, ale rozhodně to bylo užitečné. Poměrně rychle přečetl naši situaci a dal návody, jak přemýšlet o příležitostech, včetně důležitosti dat pro rozhodování. Mimo jiné jeho přítomnost podpořila marketingový přístup k řízení firmy, kterému nyní všichni rozumí. No a drobný „detail pod čarou“ – hlavně nás to s ním baví.
Simona BrhelováMarketingová manažerka Nobilis Tilia
Radek je profesionál, který se zabývá podstatou věci a jako jeden z mála, nás opravdu umí v marketingu posouvat dál. Pracuje efektivně a není třeba mu věci složitě vysvětlovat. Má za sebou praxi, která ho naučila rozumět jak zákazníkům, tak klientům. Sám chodí s nápady a navrhuje řešení.
Radomír KlofáčMajitel MORIS design s.r.o.
Pan Škornička pro nás pracoval v přípravné fázi rebrandingu loga a vnější nové vizualizaci prodejen. Díky jeho odbornosti jsme věnovali dostatečnou péči při zadávání kritérií výběrového řízení na nové logo. Rovněž vysoce hodnotím prezentaci nového vizuálu majitelům našich franšízových prodejen, které svým vystoupením a následnou diskuzí jednoznačně přesvědčil o správnosti změny. Spolupráce s panem Škorničkou se nám vyplatila, jelikož jsme díky němu dospěli daleko rychleji a k velice kvalitnímu cíli.
Petr MoravaGenerální ředitel Bala - sítě potravin
S Radkem Škorničkou jsme se setkali již mnohokrát, někdy jen na chvíli a někdy se diskuze protahovaly na několik hodin. Pokaždé nás probudil z našich, sice pohodlných, ale mnohdy ne příliš efektivních, zaběhaných procesů a také z naší profesní slepoty. Baví nás, že diskuze s ním jsou jasné, konkrétní a mnohé věci vysvětluje na příkladech z praxe, takže i my, nemarkeťáci, snadno pochopíme podstatu věci. Proto Radka důvěrně nazýváme svým "marketingovým guru". Pokaždé zkušeným okem neomylně najde zakopaného psa, vysvětlí příčiny toho proč jsme tam, kde jsme a probírá problém ze všech stran dokud se nám v hlavách nerozsvítí a nenajdeme řešení.. Na nás pak je už "jen" to, abychom myšlenky uvedli v život. To za nás neudělá nikdo, ani Radek.
Václav ChroustMajitel Canea Praha

Pomáhám firmám vytvářet a realizovat úspěšné marketingové strategie